Zabawy z językiem angielskim
Good morning!
Przesyłam kolejne zadania dla dzieci, ułatwiające osłuchanie się z językiem angielskim. W razie pytań służę pomocą – możecie do mnie Państwo pisać na adres: kochan.iwona@gmail.com.
Grupy „Misie”, „Wiewiórki”, „Jeżyki”, „Liski”
Zadania mają różny poziom trudności i prezentują wiele aktywności, więc każde dziecko znajdzie zabawę, dzięki której przyswoi nowe słownictwo. Należy pamiętać, że zadania (szczególnie słuchanie piosenek i słownictwa) należy powtarzać wielokrotnie.
Temat: In the meadow – na łące.
- wprowadzenie słownictwa: https://www.youtube.com/watch?v=IufGAK3tswk
- zapis pełnej lekcji prowadzonej przez nauczyciela: https://www.youtube.com/watch?v=pjJtwzFivn0 pokazane na filmie gesty należy wykonywać razem z dzieckiem. Wprowadzenie ruchu ułatwia zapamiętywanie nazw zwierząt.
- zabawa interaktywna https://www.tinytap.it/activities/g2b1d/play/over-in-the-meadow-vocabulary (po naciśnięciu na obrazek, słowo zostaje wypowiedziane – dzieci powinny wskazywać te obrazki, które kojarzą się z łąką).
- quiz interaktywny: https://wordwall.net/pl/resource/11263844/meadow-quiz,
- piosenka łącząca nowe słownictwo z liczeniem: https://www.youtube.com/watch?v=IufGAK3tswk&t=1s,
- praca plastyczna: https://coloringhome.com/coloring-page/1933032?album=meadow-coloring-pages (do druku), https://www.online-coloring.com/coloring-page/horse-in-the-meadow-487.html (kolorowanie online). Wspólne kolorowanie to dobra okazja do powtórki nazw kolorów.
Grupa „SOWY”
Nagrania do podręcznika znajdziecie Państwo pod linkiem: https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia , zakładka „Przedszkole” —– „Bugs Team Starter”. Po rozwinięciu ukażą się nagrania do pobrania „Student’s Audio 1,2,3”
Temat: I want to be…
- Przed wprowadzeniem nowych aktywności potrzebne jest przypomnienie materiału z poprzedniego tygodnia: https://www.youtube.com/watch?v=yRwP3RN4pKk (zapis lekcji) , https://www.youtube.com/watch?v=hniMtfI6KTk&t=30s (historyjka obrazkowa)
- zabawa interaktywna utrwalająca słownictwo: https://wordwall.net/pl/resource/2191683/angielski/jobs
- zabawa językowa: dziecko tworzy i powtarza zdania wg wzoru: „I want to be a…(nazwa zawodu) = Ja chcę być … (nazwa zawodu). Zadanie powtarzamy wielokrotnie, za każdym razem wykorzystując inną nazwę zawodu.
- Piosenka „I want to be…” https://www.youtube.com/watch?v=eejZ4UvMqoc
- nauka rymowanki (nagranie tekstu do pobrania wg instrukcji z góry wpisu)
My mummy is a teacher.
My daddy is a cook.
I want to be a farmer.
Look at me, look!
My mummy is a doctor.
My daddy is, too.
I want to be an artist.
What about you? - zabawa ruchowa w rytm piosenki: „Jump, run and shout”: https://www.youtube.com/watch?v=hft6uJQIF4g
Good morning!
Przesyłam kolejne zadania dla dzieci, ułatwiające osłuchanie się z językiem angielskim. W razie pytań służę pomocą – możecie do mnie Państwo pisać na adres: kochan.iwona@gmail.com.
Grupy „Misie”, „Wiewiórki”, „Jeżyki”, „Liski”
Powtórzenie poznanego słownictwa dotyczącego kolorów:
- piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=jYAWf8Y91hA, https://www.youtube.com/watch?v=ybt2jhCQ3lA
- zabawa interaktywna: https://wordwall.net/resource/8475861/english/colours
- zabawy w rozpoznawanie kolorów:
a) rodzic wskazuje przedmiot pytając: What colour is it?” Dziecko odpowiada nazwą koloru np. red, green (wymowa www. diki.pl ). Zamiana ról.
b) rodzic prosi o znalezienie przedmiotu w określonym kolorze np. „I can see pink”. Zadaniem dziecka jest wskazanie przedmiotu lub przyniesienie go do rodzica. Zamiana ról. - zabawa plastyczna – kolorowanie wg kodu kolorów: https://supersimple.com/free-printables/after-a-while-crocodile-worksheet-color-by-number/
- kolorowanie online: https://www.online-coloring.com/coloring-page/sailing-boat-over-the-blue-waves-520.html (w trakcie kolorowania dziecko powinno nazywać wybrane kolory),
- zabawa ruchowa w rytm piosenki „Walking, walking”: https://www.youtube.com/watch?v=r6cJB7k6eEk
Grupa „SOWY”
Nagrania do podręcznika znajdziecie Państwo pod linkiem: https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia , zakładka „Przedszkole” —– „Bugs Team Starter”. Po rozwinięciu ukażą się nagrania do pobrania „Student’s Audio 1,2,3”
Temat: Jobs.
Utrwalenie nazw zawodów poznanych na zajęciach w przedszkolu:
- Wymowa: www.diki.pl cook (kucharz), doctor, firefighter (strażak) , police officer (policjant), singer (piosenkarz), teacher (nauczyciel)
- Pełna lekcja związana z tym tematem znajduje się pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=yRwP3RN4pKk
- Historyjka obrazkowa z rozdziału: https://www.youtube.com/watch?v=hniMtfI6KTk&t=30s
- zabawa ruchowa w rytm piosenki pt. „Head, shoulders, knees..”: https://www.youtube.com/watch?v=WX8HmogNyCY
Język angielski – zestaw świąteczny (dla wszystkich grup)
Good morning!
Przed świętami wielkanocnymi wszystkim grupom proponuję zabawy w temacie „Easter”. Zadania mają różny poziom trudności i prezentują wiele aktywności, więc każde dziecko znajdzie zabawę, dzięki której przyswoi słownictwo świąteczne. Należy pamiętać, że zadania (szczególnie słuchanie piosenek i słownictwa) należy powtarzać wielokrotnie, gdyż pamięć dzieci w wieku przedszkolnym jest bardzo ulotna.
1) Prezentacja słownictwa:
– https://www.youtube.com/watch?v=2GBhDPkXsJs
– https://www.youtube.com/watch?v=dcIX7bUpfQY
2) zabawa plastyczna:
– https://www.education.com/worksheet/article/easter-bunny-standups/ (dokument można pobrać i wydrukować – zarejestrowanie się na stronie jest bezpłatne),
– kolorowanie online: https://www.thecolor.com/Category/Coloring/Easter.aspx (należy kliknąć w wybrany obrazek, wówczas otworzy się zestaw narzędzi do kolorowania)
3) piosenki świąteczne i zabawy ruchowe:
– https://www.youtube.com/watch?v=Tyyh8rhwKQ8,
– https://www.youtube.com/watch?v=sOVFn2oZXWE
– https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc
4) ulubiona przez dzieci Świnka Pepa w wersji świątecznej (po angielsku) : https://www.youtube.com/watch?v=PrNI1m5jBC4
Życzę dzieciom i Państwu wesołych świąt i szybkiego powrotu do przedszkola. Happy Easter!